Friday morning baby

Så var det äntligen fredag. Igen. Veckorna går otroligt fort. Har ju både för- och nackdelar såklart.
För er som inte har någon koll på vart jag befinner mig i världen just nu så kan jag tala om att det är hemma i Sandviken. Den lilla staden med ett stort hjärta! Känns skönt att vara hemma ett tag faktiskt. Bestämde mig i slutet av sommaren för att jag skulle ta studieuppehåll från mina sjuksköterskestudier i Uppsala. Inte för att jag inte trivs, tvärtom. Staden är nu mitt andra hem och kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta. Liksom alla de vänner jag har där. Nästa höst kommer jag tillbaka och gör mitt sista år innan jag tar min examen. Känns stort att ta examen. Just därför valde jag att ta ett avbrott från plugget. Bara vara, jobba och se mig om lite i världen. Ha tid att göra de saker som man aldrig tar sig tid att göra annars.

Tanken när jag kom hem var att jag skulle vara här i några veckor och sedan åka till Oslo och jobba i hop pengar till att resa i vår. Sökte flera jobb och åkte på intervju på Gina Tricot. Var riktigt kul att komma till Oslo. Fin stad och mysiga norrmän! Men en nackdel är att det är så otroligt svårt att hitta bostad, om man inte vill bli helt pank. Vilket jag ju inte vill bli. Sen så är allt annat också väldigt dyrt. Tyvärr. Även fast man tjänar mer så har jag en känsla av att pengarna ändå kommer att försvinna. Så i längden skulle jag nog i alla fall spara mest pengar av att bo hemma nu tills i vår och jobba här. Har lite jobb på gång, så det borde ordna sig till slut. Det viktiga är ju att man trivs och att man inte krånglar till det allt för mycket. Så då gör jag nog rätt i att stanna här i min lilla hemstad några månader till. Och det är skönt att vara hemma. Umgås mer med familjen och kompisarna här. Har också tänkt att göra lite besök hos mina vänner i andra delar av landet. Elin ska få besök i Eslöv. Malin ska få besök i Umeå och så blir det ju nån tripp 'hem' till tjejerna i Uppsala. Så nog ska den här hösten gå att göra till något bra. Även på hemmaplan!

Nu ska jag skjutsa syster till skolan och sen blir det en powerwalk runt Trebo. Mamma slutar tidigt idag så vi ska äta sushi tillsammans. Ikväll blir det en lugn kväll med mys framför teven. Fredag hela veckan börjar ju. Igår köpte vi Ben& Jerry glass. Min favvo!

Puss





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0