Baka

Älskar att titta i receptböcker, speciellt har jag en passion för att baka. Tror det har att göra med att jag har vuxit upp med en mamma och mormor som också älskar mat och bakning. Då har jag haft turen att redan från när jag var liten Therese vara med och hjälpa till vid pepparkaksbak, sockerkaksbak, muffins och allt annat mysigt. Jag hade min lilla 'slickepott' och fick smaka när det var nästan tomt i bakbunken. Är så glad för att jag har fått uppleva det! Baka kommer alltid att ligga mig varmt om hjärtat. Till min födelsedag önskade jag mig Leilas nya kokbok A piece of a cake. Den är så himla rolig att kolla i, värsta bakverken i alla möjliga smaker, färger och former som ger inspiration. Många cupcakes recept, det gillar jag! För er som inte vet vad cupcakes är så berättar jag mer än gärna. Det är nämligen nästan helt vanliga muffins fast med frosting och lite dekoration på. Det kommer från USA och är där en stor tradition på caféer, barnkalas och andra trevliga tillställningar. Så vill ni ha julklapptips, presenttips eller bara unna er något till er själva så rekommenderar jag varmt A piece of a cake.



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0